Perpetuum

pondelok 7. septembra 2015

Čo poviete na nové logo Google?

Spoločnosť Google používala svoje pôvodné logo s minimálnymi úpravami kontinuálne od roku 1999.
1. septembra 2015 Google oznámil zmenu loga a Corporate Identity a zároveň ich aj začal používať v praxi.
Na zmene pracovali tímy "in house", teda vo vnútri firmy Google, nenajali si externú agentúru.

Poviem pravdu, zmenu v logu som si všimla definitívne až dnes, minulý týždeň sa mi síce zdalo logo nejaké iné, ale nevenovala som tomu pozornosť (ešte ma napadlo, že sa im nejako rozpadá grafika, ale veď nevadí).

Podrobnejšie informácie ako a prečo nové logo vzniklo si môžete prečítať na stránke "Google design":
https://design.google.com/articles/evolving-the-google-identity/


Pre porovnanie, staré logo vyzeralo takto:

a nové logo vyzerá takto:



 Tie isté farby, zmenený font. Okrem toho má nové logo ešte dve varianty: "farebné gulôčky", ktoré budú používať počas prebiehajúcich transakcií a veľké "G", ktoré budú používať ako ikonu.
 














Ako sa Vám nové logo páči?
Mne sa to zdá dosť malá zmena, a na staré logo som bola zvyknutá. Snáď sa im tá zmena oplatí.

utorok 23. júna 2015

Rozdiel medzi hodnotou a cenou produktu

Aká je cena 0,5 l fľaše vody?

Rozdielna, podľa toho, kde si vodu kupujete:
-v supermarkete môže stáť 50 centov
-v reštaurácii 1,20 eur
-na pumpe 1,90 eur

Rozdielna, podľa toho, akú vodu si kupujete:
-Mitická môže stáť v reštaurácii 1,20 eur
-Evian bude stáť viac 3,50 eur
-ak si nalejete doma vodu z vodovodu, vyjde Vás to menej ako 1 cent

Cena toho istého produktu môže byť teda rozdielna podľa toho kde ho získate a tiež podľa toho, akú značku má/ alebo nemá.
Cena závisí na trhu.

Hodnota tej istej fľaše vody pre Vás bude rozdielna:
-ak sa stratíte na túre v lese
-ak budete v horúci deň sedieť v aute 
-ak vodu pýta Vaše dieťa
-ak dáte vodu okoloidúcemu

Hodnota toho istého produktu sa mení v závislosti na tom, ako veľmi ho v danom okamihu potrebujeme.
Hodnota závisí na našej individuálnej situácii.



štvrtok 7. mája 2015

Bob a Bobek vás môžu prísť draho!


Hokejové majstrovstvá sveta v Českej republike sú v plnom prúde a vás ako podnikateľa možno napadne využiť hokejový ošiaľ. Pripravíte pre zákazníkov špeciálnu akciu/súťaž/promo pri príležitosti majstrovstiev. 

Buďte však opatrnní! Ak si myslíte, že vo svojej propagácii/grafike môžete využiť hokejových panáčikov Bob a Bobek (maskoti majstrovstiev sveta 2015), logo majstrovstiev, alebo samotný názov majstrovstiev „2015 IIHF Ice Hockey World Championship“, ste na omyle!

Všetky tieto symboly majstrovstiev sú registrované ochranné známky, sú majetkom firmy majetkom firmy Infront Sports & Media AG, a je možné ich používať iba na základe zmluvy uzavretej s ich vlastníkom.

Právo používať logo, maskotov a názov Majstrovstiev sveta v hokeji tak majú iba oficiálni sponzori (za veľa peňazí), medzi ktorých patria Nike, Škoda, Zepter, Henkel, … alebo oficiálni partneri (za trochu menej peňazí).

Čo všetko nemôžete robiť (napríklad používať lístky na majstrovstvá na reklamné účely) si radšej podrobne naštudujte na tomto linku:

http://www.iihfworlds2015.com/en/information/#marketing-rules


A nehokejovú rozprávku Bob a Bobek si cez YouTube možete pozrieť na tomto linku:-)