Perpetuum

piatok 30. septembra 2016

Za zosmiešňovanie Krakonoša sa bude platiť

Zajtra sa začína október a to znamená, že čoskoro začnú na všetkých kanáloch vysielať viac či menej vydarené vianočné televízne spoty. 

Pre tých marketérov, ktorí na takýchto spotoch práve pracujú máme malé upozornenie, že kreatívne využívanie niečoho už známeho (čo Vášmu klientovi alebo firme nepatrí) sa neoplatí. 
Môže to byť síce veľmi zábavné, ale následne aj drahé a pre značku nepríjemné. 

U susedov v Čechách len nedávno súd vyhovel žalobe voči firme Vodafone pre jej reklamu "Krakonoš" vysielanú pred Vianocami v roku 2013.

Žalobu podali 3 spolumajitelia práv k známej večerníčkovej sérii pre deti: režisérka, autorka scenára  spolu s dedičmi výtvarníka Vladimíra Dvořáka. Firmu Vodafone žalovali za nekalú súťaž, parazitovanie na povesti a zľahčovanie známej večerníčkovej postavy.

Klikmite na link a pozrite si reklamu, v ktorej obstarožný Krakonoš laškuje s mladou ženou a potom s výkrikom „slyším volání přírody“ uteká do „kadibudky“



pondelok 22. augusta 2016

Marketing podľa Setha Godina: iba 4 kroky

Seth Godin výstižne zostručnil proces marketingu do 4 krokov.
Tu sú:
  1. vytvorte niečo hodnotné: produkt, službu, príbeh hodný nasledovania
  2. zadefinujte model pomocou ktorého bude váš výtvor zaujímavý pre vašich zákazníkov. Ako môžu z neho profitovať?
  3. tento krok je najviditeľnejší: spropagujte sa - povedzte o svojom príbehu/produkte/službe správnym ľuďom cez správny komunikačný kanál
  4. na štvrtý krok sa často zabúda: opakovane, pravidelne, konzistentne a veľkoryso budujte váš príbeh a posilňujte vieru v to, čo chcete dosiahnuť
Kľúčom k úspechu je opakovanie krokov...
ak ich budete opakovať, výsledok sa dostaví :-).

Pôvodnú verziu nájdete na tomto linku:

utorok 31. mája 2016

Doména vs registrovaná ochranná známka

O tom, ako spolu súvisia, alebo súperia ochranná známka a doménové meno si môžete viac prečítať v tomto, už skôr publikovanom článku: 


Doménové mená a ochranné známky sa značne odlišujú, v spôsobe registrácie i v rozsahu ochrany a v ďalších náležitostiach, hoci v bežnej praxi sa môže doménové meno a ochranná známka úplne zhodovať. Prečo teda nestačí mať zaregistrovanú „len“ doménu?

Nadobúdanie doménových mien a ich používanie v SR nie je regulované štátom. Na Slovensku napríklad ani nemáme verejný register doménových mien. V oblasti doménových mien platí princíp priority (rovnako je to aj u ochranných známok). V celej „sieti doménových mien“ pritom nemôžu existovať dve rovnaké doménové mená.
Môžu ale existovať podobné, či veľmi podobné doménové mená. Ak sa zmení čo i len jedno písmenko v doménovom mene, alebo má doménové meno inú koncovku (napr. .eu či .com namiesto .sk), tak je jeho registrácia z právneho hľadiska úplne v poriadku. 
Doména vás teda neochráni pre napodobňovaním.

Na druhej strane, za porušujúce práva majiteľa ochrannej známky sa považuje také doménové meno, v ktorom je použité slovo, ktoré je dominantným prvkom zapísanej ochrannej známky. Pre SR platí, že môže ísť o známku zapísanú v registri ochranných známok na ÚPV SR, alebo medzinárodnú ochrannú známku, či ochrannú známku Európskej únie EUTM.

streda 20. apríla 2016

Určite neplatiť!

Pravidelne sa nám ozývajú klienti, ktorý dostanú faktúru od (im) neznámej firmy s požiadavkou na úhradu vysokých čiastok súvisiacich zvyčajne s podaním európskej ochrannej známky.
Faktúra je v anglickom jazyku, príde zo zahraničia, má mnoho poznámok malými písmenami, tvári sa veľmi seriózne. Firmy, ktoré faktúry posielajú, majú zvyčajne medzinárodne vyzerajúce názvy (ale objavujú sa už aj slovenské a české firmy).
Ako takéto faktúry vyzerajú?
Pozrite si ukážky, ktoré zverejnil Úrad priemyselného vlastníctva SR:
http://www.upv.sk/swift_data/source/images/novinky/2016/zf.pdf

Našťastie, že sa klienti ozvú.
Ide totiž o podvod. Firmy sa snažia využiť neistotu prihlasovateľov (a aj neznalosť anglického jazyka) na to, aby od firmy vymámili prostriedky za zverejnenie v rozličných súkromných databázach.

Preto si zapamätajte dve jednoduché pravidlá:

-patentové úrady (slovenský i medzinárodné) nikdy NEPOSIELAJÚ FAKTÚRY

-ak vám príde nejaká faktúra v súvislosti s právami duševného vlastníctva, najprv si overte u svojho patentového zástupcu, či je opodstatnená