On-line komunikácia a sociálne siete sú v súčasnosti veľmi populárne a mnohé firmy sa snažia využiť ich potenciál, častokrát ako lacnejšiu alternatívu k masmediálnej komunikácii v „klasických“ médiách.  
Je tento spôsob komunikácie naozaj vhodný pre každú firmu?
Podľa mojej mienky: nie je. 
V rozpore s faktom, že pozitíva a výhody otvorenej komunikácie by teoreticky mohla využiť vo svoj prospech firma každého typu a veľkosti, nedá sa povedať, že on-line komunikácia je vhodná pre každý trh a každú firmu. On-line marketing spolu s prostriedkami on-line komunikácie neponúka riešenie pre firmu v prípade, že:
 - zákazníci firmy sa nepohybujú v on-line prostredí, prípadne tento spôsob    komunikácie nie je vzhľadom na oblasť pôsobenia firmy považovaný za vhodný
 - firma je  zameraná na jednosmernú komunikáciu a propagáciu svojich    produktov a mena, a nie je pripravená na dialóg so zákazníkmi, ktorý nemusí   mať len pozitívne smerovanie
 - firma nevytvorí pre on-line komunikáciu zodpovedajúce zázemie, napríklad   personálne
     Podnikatelia, ktorí chcú využiť na marketingovú komunikáciu sociálne siete, častokrát nevedia cez tento kanál vôbec komunikovať. Nepoznajú vhodné nástroje alebo majú skreslenú predstavu o ich používaní. Sociálne siete sú predovšetkým priestorom pre výmenu       názorov a otvorenú komunikáciu, v žiadnom prípade nejde o ďalší „predajný kanál“. 
Firma, ktorá ich chce použiť, by sa  mala poradiť s odborníkmi na túto problematiku a tiež by mala zvážiť, či je schopná a ochotná viesť kontinuálny dialóg so svojimi (i potenciálnymi) zákazníkmi.
 
 
 
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára