Perpetuum

piatok 14. novembra 2014

Postavte konkurenčnú výhodu na dizajne

...autá, šperky, oblečenie, nábytok, telefóny - to všetko sú produkty, pre ktoré je dizajn nesmierne dôležitý.

Registrovať sa dá iba nový, originálny dizajn s osobitným charakterom. Dizajn je možné registrovať ako dizajn, ale aj ako trojrozmerné ochranné známky (napr. čokoláda Toblerone, fľaša Coca-Coly). Obe ochrany, teda ochrannú známku a dizajn je dokonca možné kombinovať. Doba ochrany dizajnu je maximálne 25 rokov, a nedá sa ďalej predlžovať. 

Ochrana dizajnu má v marketingu osobité postavenie, niektoré firmy a značky si založili svoju odlišnosť na trhu práve na kvalitnom a chránenom dizajne. Ako príklady sa dajú uviesť značky SWATCH, PHILIPS, Villeroy&Boch, Ferrari.
A čo vy, vedeli by ste sa odlíšiť dizajnom?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára