Perpetuum

utorok 7. marca 2017

3 spôsoby ako sa starať o ochrannú známku



Máte zaregistrovanú ochrannú známku?
Výborne!

Registrácia platí 10 rokov od dátumu podania (potom ju môžete obnoviť na ďalších 10 rokov).
Ak si ale myslíte, že 10 rokov nemusíte nič riešiť, ste na omyle! O známku sa treba starať, aby zostala silná.

Ako sa ale o známku treba starať?

Ponúkame 3 veci na ktoré by ste nemali zabudnúť:

  1. Ochrannú známku treba reálne používať

    - a to v podobe, v akej je zaregistrovaná a pre tovary a služby pre ktoré je zaregistrovaná.

    Ak nesplníte túto podmienku môže sa stať, že o registráciu prídete, existuje totiž možnosť tretích osôb dať vám známku vymazať, pre nepoužívanie. Že ste známku riadne používali, musíte potom dokázať vy!

  2. Používajte ® s ochrannou známkou

    -nie je to síce povinnosť, ale je dobré upozorniť okolie, že ide o registrovanú známku.

  3. Ak niekto napodobňuje vašu známku, bráňte sa!

    -aby ste vedeli, či vás niekto napodobňuje, je treba monitorovať situáciu. V prípade, že zistíte napodobňovanie, musíte zakročiť. Ak by ste voči takémuto porušovaniu práv nezakročili, bude sa to brať ako „strpenie“ z vašej strany, a neskôr už bude vaša možnosť sa brániť obmedzená.

streda 22. februára 2017

Využitie obchodného tajomstva v marketingu

Ak Vaša firma vlastní obchodné tajomstvo, môže ho využiť aj na ozvláštnenie svojej marketingovej kampane. Veď tajomstvo každého láka.

Obchodným tajomstvom je napríklad recept na Becherovsku, bylinný likér veľmi obľúbený aj na Slovensku. Receptúru na výrobu likéru vytvoril ešte v roku 1 807 karlovarský lekárnik Jan Becher, a zloženie nápoja je dodnes tajné.

Receptúru v súčasnosti poznajú iba dvaja ľudia, ktorý v tajnosti pripravujú každú stredu (teda aj dnes) horkastú zmes - za zatvorenými dverami v izolovanej miestnosti nazývanej domácimi "Drogikamr".
Pre zaujímavosť: receptúra "vraj" obsahuje asi 32 byliniek a korenín, z ktorých až 3/4 pochádzajú zo zahraničia (teda mimo Čiech).

Becherovka bude aktuálne ponúkať na pultoch limitovanú edíciu fliaš so špeciálnymi etiketami, na ktorých uvedie 3 ingrediencie z tajnej receptúry. Na etikete sa ukážu iba po jej namrazení.
V ponuke bude aj štvrtá etiketa, tú ale bude možné zakúpiť iba v podnikovej predajni v Museu Jana Bechera v Karlových Varoch:

http://www.becherovka.sk/muzeum/

Chceli by ste aj vy pre svoju značku vlastniť obchodné tajomstvo a získať tak punc výnimočnosti a originality?


Možnosti zistíte na tomto linku:

http://perpetuumintellectualproperty.blogspot.sk/search/label/Obchodn%C3%A9%20tajomstvo

utorok 17. januára 2017

Kde zohnať obrázky zadarmo?

Ozvala sa mi moja známa: vraj ty sa v tom vyznáš, kde môžem zohnať nejaké free obrázky?
Našla si stránku a chcela z nej kopírovať nejaké grafiky, ale nevedela, či je to OK.

Kopírovať hocijaké obrázky z webu, najmä ak ich chcete použiť na komerčné účely, nie je v poriadku. Obrázky majú autora, autor má autorské práva, a ak vám nepovolil kopírovanie a a ďalšie použitie jeho obrázkov, nemôžete to urobiť. Teda, môžete, ale porušujte tým jeho autorské práva.

Napriek tomu, k obrázkom zadarmo sa dá dostať. Existuje určite viac stránok, ktoré túto službu ponúkajú, ja som vyskúšala tieto:



http://www.freepik.com

Všetky tri stránky ponúkajú obrázky na stiahnutie zdarma so súhlasom autora, a to aj na komerčné účely. V niektorých prípadoch musíte pri použití obrázka uviesť autora alebo vložiť na svoj web link, ktorým je obrázok označený (attribution).

piatok 30. septembra 2016

Za zosmiešňovanie Krakonoša sa bude platiť

Zajtra sa začína október a to znamená, že čoskoro začnú na všetkých kanáloch vysielať viac či menej vydarené vianočné televízne spoty. 

Pre tých marketérov, ktorí na takýchto spotoch práve pracujú máme malé upozornenie, že kreatívne využívanie niečoho už známeho (čo Vášmu klientovi alebo firme nepatrí) sa neoplatí. 
Môže to byť síce veľmi zábavné, ale následne aj drahé a pre značku nepríjemné. 

U susedov v Čechách len nedávno súd vyhovel žalobe voči firme Vodafone pre jej reklamu "Krakonoš" vysielanú pred Vianocami v roku 2013.

Žalobu podali 3 spolumajitelia práv k známej večerníčkovej sérii pre deti: režisérka, autorka scenára  spolu s dedičmi výtvarníka Vladimíra Dvořáka. Firmu Vodafone žalovali za nekalú súťaž, parazitovanie na povesti a zľahčovanie známej večerníčkovej postavy.

Klikmite na link a pozrite si reklamu, v ktorej obstarožný Krakonoš laškuje s mladou ženou a potom s výkrikom „slyším volání přírody“ uteká do „kadibudky“