Perpetuum

utorok 23. júna 2015

Rozdiel medzi hodnotou a cenou produktu

Aká je cena 0,5 l fľaše vody?

Rozdielna, podľa toho, kde si vodu kupujete:
-v supermarkete môže stáť 50 centov
-v reštaurácii 1,20 eur
-na pumpe 1,90 eur

Rozdielna, podľa toho, akú vodu si kupujete:
-Mitická môže stáť v reštaurácii 1,20 eur
-Evian bude stáť viac 3,50 eur
-ak si nalejete doma vodu z vodovodu, vyjde Vás to menej ako 1 cent

Cena toho istého produktu môže byť teda rozdielna podľa toho kde ho získate a tiež podľa toho, akú značku má/ alebo nemá.
Cena závisí na trhu.

Hodnota tej istej fľaše vody pre Vás bude rozdielna:
-ak sa stratíte na túre v lese
-ak budete v horúci deň sedieť v aute 
-ak vodu pýta Vaše dieťa
-ak dáte vodu okoloidúcemu

Hodnota toho istého produktu sa mení v závislosti na tom, ako veľmi ho v danom okamihu potrebujeme.
Hodnota závisí na našej individuálnej situácii.



štvrtok 7. mája 2015

Bob a Bobek vás môžu prísť draho!


Hokejové majstrovstvá sveta v Českej republike sú v plnom prúde a vás ako podnikateľa možno napadne využiť hokejový ošiaľ. Pripravíte pre zákazníkov špeciálnu akciu/súťaž/promo pri príležitosti majstrovstiev. 

Buďte však opatrnní! Ak si myslíte, že vo svojej propagácii/grafike môžete využiť hokejových panáčikov Bob a Bobek (maskoti majstrovstiev sveta 2015), logo majstrovstiev, alebo samotný názov majstrovstiev „2015 IIHF Ice Hockey World Championship“, ste na omyle!

Všetky tieto symboly majstrovstiev sú registrované ochranné známky, sú majetkom firmy majetkom firmy Infront Sports & Media AG, a je možné ich používať iba na základe zmluvy uzavretej s ich vlastníkom.

Právo používať logo, maskotov a názov Majstrovstiev sveta v hokeji tak majú iba oficiálni sponzori (za veľa peňazí), medzi ktorých patria Nike, Škoda, Zepter, Henkel, … alebo oficiálni partneri (za trochu menej peňazí).

Čo všetko nemôžete robiť (napríklad používať lístky na majstrovstvá na reklamné účely) si radšej podrobne naštudujte na tomto linku:

http://www.iihfworlds2015.com/en/information/#marketing-rules


A nehokejovú rozprávku Bob a Bobek si cez YouTube možete pozrieť na tomto linku:-)



streda 29. apríla 2015

Dobrá služba zákazníkovi je zriedkavá

Ako sú firmy úspešné na trhu závisí (a bude stále viac závisieť) na kvalite služieb, ktoré poskytujú zákazníkovi.
Vieme to všetci, ale prax ukazuje, že sa tým firmy neriadia.
Pravdou je, že dobré, či dokonca vynikajúce služby zákazníkovi sú zriedkavým javom.

Existujú v zásade dva prístupy k tomu ako vylepšiť služby zákazníkovi:

1. Môžete vybrať si niektorú zo služieb, ktoré už poskytujete zákazníkovi vy alebo vaša konkurencia, ale robiť ich podstatne lepšie.
Napríklad: môj obľúbený predavač na trhu ponúkne zákazníkovi k 2kg jabĺk jednu hrušku na ochutnanie zadarmo. Páčilo by sa vám to aj vám, však?

2. Skúste presvedčiť zákazníkov, že potrebujú nejakú službu, v ktorej je vaša firma extrémne dobrá, a ktorú zákazník doteraz nepoužíval/nepovažoval za potrebnú.
Napríklad: v autoservise vám počas servisnej prehliadky dajú zdarma poukaz na kávu a koláčik v susednej reštaurácii (majiteľ servisu a reštaurácie je tá istá osoba). 

Vo väčšine prípadov takáto nadštandardná služba vyvolá v zákazníkovi pozitívne naladenie voči poskytovateľovi služieb. Po dobrej skúsenosti príde nabudúce radšej k vám ako ku konkurencii.

Nehovoriac o tom, že si kúpi k jablkám aj kilo hrušiek, a po káve si dá ešte aj obed :-).


utorok 31. marca 2015

Zastavte sa!


Memento mori (Pamätaj na smrť) je heslom kartuziánskych mníchov. 
Nie je morbídne (ako sa na prvý pohľad zdá :-) iba upozorňuje na to, že sa občas treba zastaviť a zrovnať si v hlave rebríček hodnôt.

Pretože náš svet je uponáhľaný, hektický a vystresovaný, nemáme čas zamyslieť sa, čo je v našom živote skutočne dôležité.

Na tom postavil svoju "terapiu v truhle" napríklad čínsky terapeut Tang Yulong. 
Ako terapia prebieha? Jednoducho: v tichej miestnosti v smútočnej atmosfére si za peniaze môžete poležať v truhle. Treba sa správať dôstojne... 
Vraj stačí aj 5 minút, a človek si uvedomí, aké robí chyby, čo zanedbáva a čo je dôležité.

Aj Stephen Covey tvrdí, že ak si máte naplánovať zmysluplnú budúcnosť, musíte dodržať základné pravidlo: "Začnite myslieť od konca". Predstaviť si, čo chcete aby o vás a vašej firme ľudia hovorili, keď tu už nebudete. Ako budú ľudia na vás spomínať, čo si budú ceniť a za čo vás skritizujú?

A čo by ste chceli vy, aby raz o vás hovorili vaše deti, vaši susedia, vaši rodičia a kolegovia?