Perpetuum

streda 30. januára 2013

Tip pre marketingový plán: 4 pravidlá pre „starých“ zákazníkov

Podľa štatistík sú náklady na získanie nového zákazníka asi 13x (!) väčšie než náklady na udržanie existujúcich, teda „starých“ zákazníkov. Určite sa preto pri tvorbe marketingového plánu oplatí porozmýšľať, čo by ste mohli urobiť pre svojich verných zákazníkov. 
Ako u nich dosiahnuť opakované nákupy, aké ďalšie služby by ste im mohli poskytnúť?

Zanedbávanie „starých“ zákazníkov môže spôsobiť, že sa cítia nedocenení a nespokojní. Problémom je, že nespokojní zákazníci väčšinou neinformujú priamo firmu, ale povedia to ľuďom vo svojom okolí – a teda aj vašim potenciálnym zákazníkom.

Ako treba postupovať pri práci s existujúcimi zákazníkmi?

Skúste vo firme zaviesť 4 pravidlá:
Pravidlo 1
Nezabúdajte pravidelne analyzovať správanie stálych zákazníkov. Nakupujú menej, viac, iný sortiment? Pravidelnosť môže znamenať raz mesačne, štvrťročne, alebo aj raz ročne.
Pravidlo 2
Hovorte so zákazníkmi čo najčastejšie, snažte sa zistiť ich skutočné potreby. Závery zo stretnutí si zaznamenajte a prijmite opatrenia. Raz za rok urobte prieskum spokojnosti zákazníkov.
Pravidlo 3
Majte dobre zaškolených a iniciatívnych ľudí v prvej línii. Prichádzajú so zákazníkom najčastejšie do styku a tak ovplyvňujú vzťah zákazníka k vašej firme viac, ako by sa vám mohlo zdať. Skúste spolu s nimi pripraviť motivačný program pre zákazníkov.
Pravidlo 4
Odmeňujte stálych zákazníkov, aby cítili, že si vážite ich vernosť vašej firme a značke.

2 komentáre:

  1. skus to napisat aj na https://www.orange.sk/portal/napiste-nam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som na túto konkrétnu firmu komunikačne už rezignovala. Čo urobí nespokojný zákazník? Skúsi konkurenciu. Som u kyslikárov spokojná už niekoľko rokov, starajú sa a odmeňujú, môžem potvrdiť.

      Odstrániť