Podľa štatistík sú náklady na
získanie nového zákazníka asi 13x (!) väčšie než náklady na
udržanie existujúcich, teda „starých“ zákazníkov. Určite sa
preto pri tvorbe marketingového plánu oplatí porozmýšľať, čo
by ste mohli urobiť pre svojich verných zákazníkov.
Ako u nich
dosiahnuť opakované nákupy, aké ďalšie služby by ste im mohli
poskytnúť?
Zanedbávanie „starých“ zákazníkov
môže spôsobiť, že sa cítia nedocenení a nespokojní. Problémom je, že nespokojní
zákazníci väčšinou neinformujú priamo firmu, ale povedia to
ľuďom vo svojom okolí – a teda aj vašim potenciálnym
zákazníkom.
Ako treba postupovať pri práci s existujúcimi zákazníkmi?
Skúste vo firme zaviesť 4 pravidlá:
Pravidlo 1
Nezabúdajte pravidelne analyzovať správanie stálych zákazníkov. Nakupujú menej, viac, iný sortiment? Pravidelnosť môže znamenať raz mesačne, štvrťročne, alebo aj raz ročne.
Pravidlo 2
Hovorte so zákazníkmi čo najčastejšie, snažte sa zistiť ich skutočné potreby. Závery zo stretnutí si zaznamenajte a prijmite opatrenia. Raz za rok urobte prieskum spokojnosti zákazníkov.
Pravidlo 3
Majte dobre zaškolených a iniciatívnych ľudí v prvej línii. Prichádzajú so zákazníkom najčastejšie do styku a tak ovplyvňujú vzťah zákazníka k vašej firme viac, ako by sa vám mohlo zdať. Skúste spolu s nimi pripraviť motivačný program pre zákazníkov.
Pravidlo 4
Odmeňujte stálych zákazníkov, aby cítili, že si vážite ich vernosť vašej firme a značke.
skus to napisat aj na https://www.orange.sk/portal/napiste-nam
OdpovedaťOdstrániťJa som na túto konkrétnu firmu komunikačne už rezignovala. Čo urobí nespokojný zákazník? Skúsi konkurenciu. Som u kyslikárov spokojná už niekoľko rokov, starajú sa a odmeňujú, môžem potvrdiť.
Odstrániť