Perpetuum

nedeľa 30. novembra 2014

Nie je to najlacnejšie, ale stojí to za to!

Seth Godin napísal zaujímavý príspevok o stratégii nízkych cien:

Dovolila som si preložiť ho:
 
Každá silná značka je známa pre niečo iné, ako pre nízke ceny. A to platí aj pre tie značky, ktoré sa vyznačujú nízkymi cenami!

Henry Ford, napríklad, postavil síce na začiatku svoj úspech na masovej produkcii a na myšlienke vymeniteľných častí, a vybudoval doteraz najefektívnejší systém výroby áut. Vyrábal lacné autá.
Ale neskôr zistil, že jeho zákazníci v skutočnosti nechcú najlacnejšie autá. To, čo zákazníci chcú, je auto, na ktoré by mohli byť hrdí, chcú auto trošku bezpečnejšie, trošku štýlovejšie, a tiež auto, ktoré skonštruovali zamestnanci, ktorí zarábajú za svoju prácu slušnú a spravodlivú mzdu.

Z dlhodobého hľadiska "stratégia lacného výrobku alebo lacnej služby" proste nefunguje.

Na Slovensku začal napríklad Lidl so sloganom "Lidl je lacný". Dnes už stavia svoje postavenie na na pravidelnej obmene nepotravinárskeho sortimentu a na kvalite.
Takisto O2: sú stále "fér" čo sa týka cien, ale ich stratégia je dnes zameraná hlavne na odlíšenie sa od konkurencie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára