...autá, šperky, oblečenie, nábytok, telefóny - to všetko sú
produkty, pre ktoré je dizajn nesmierne dôležitý.
Registrovať sa dá iba
nový, originálny dizajn s osobitným charakterom. Dizajn je možné
registrovať ako dizajn, ale aj ako trojrozmerné ochranné známky
(napr. čokoláda Toblerone, fľaša Coca-Coly). Obe ochrany, teda
ochrannú známku a dizajn je dokonca možné kombinovať. Doba
ochrany dizajnu je maximálne 25 rokov, a nedá sa ďalej predlžovať.
Ochrana dizajnu má
v marketingu osobité postavenie, niektoré firmy a značky si
založili svoju odlišnosť na trhu práve na kvalitnom a chránenom
dizajne. Ako príklady sa dajú uviesť značky SWATCH, PHILIPS,
Villeroy&Boch, Ferrari.
A čo vy, vedeli by ste sa odlíšiť dizajnom?
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára