Perpetuum

utorok 15. marca 2016

Koľko ľudí rozhoduje o nákupe?

Odpoveď na túto otázku vám vôbec nemusí byť zrejmá: pošlete do firmy ponuku vášho tovaru alebo služby, no neviete, koľko ľudí o nej bude rozhodovať. Tak je to bežne v praxi.

Ide však o dôležitú informáciu, ako to ukázal prieskum zo štúdie zverejnenej na HBR.org v marci 2015. Jeho výsledky ukazujú, že čím viac ľudí rozhoduje o vašej ponuke, tým menej je pravdepodobné, že ku kúpe skutočne príde.

Pozrite si graf:


















Prieskum ukázal, že ak rozhoduje iba jedna osoba, je pravdepodobnosť že ponuku odsúhlasí, až 81% (samozrejme, iba ak je ponuka prijateľná z hľadiska kvality a ceny a neobsahuje žiadne závažné chyby). V prípade, že rozhodujú dvaja ľudia pravdepodobnosť prudko klesne na niečo vyše 50%. A ak má skupina, ktorá rozhoduje viac ako 5 členov, vaša šanca predať je len slabých 31%!

Ako s týmto poznatkom naložiť v praxi?
Mali by ste sa snažiť zistiť, kto o vašej ponuke rozhoduje, a aká veľká je skupina. 
Ak sú to 2 osoby, možno by bolo lepšie zatelefonovať a ponúknuť osobné stretnutie. 
A ak je osôb viac než 5 mali by ste rozhodne ísť ponuku osobne odprezentovať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára