Marketingové rady a tipy pre podnikateľov. Ako robiť marketing, keď na to nemáte čas, ľudí ani peniaze.
piatok 15. júna 2018
Marketing a kyslá kapusta
Seth Godin napísal výborný blogpost o tom ako James Cook naučil svojich námorníkov jesť (a oceňovať) kyslú kapustu.
James Cook vedel, že kyslá kapusta obsahuje látky účinné proti skorbutu.
Námorníci kapustu nepoznali, bolo to pre nich na prvý pohľad divné, nevábne (a smradľavé) jedlo nemeckého pôvodu.
Čo teda urobil Cook?
-nič nevysvetľoval a nenanucoval
-prvé dva týždne mali dovolené konzumovať kapustu iba kapitán a dôstojníci
No a to bolo všetko - o ostatné sa postaral dopyt po kapuste založený na prestíži a statuse.
Vytváranie dopytu cez nedostupnosť produktu a cez znaky statusu fungovalo už vtedy, a funguje dodnes.
Ak si chcete text prečítať v originály, nájdete ho na tomto linku:
Marketing-sauerkraut
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára