O Paretovom pravidle (alebo o pravidle 80/20) si môžete viac prečítať v príspevku "80/20":
príspevok 80/20
Podstata tohto pravidla (ak ho aplikujeme v marketingu) je:
80% obratu firmy zvyčajne tvorí 20% zákazníkov.
Prečo je to dôležité?
Ak 20% vašich zákazníkov tvorí "gro" vášho biznisu, je pre firmu životne dôležité vedieť, kto patrí do tých zlatých 20%. A venovať venovať tejto skupine zákazníkov patričnú pozornosť.
Marketingový tip preto znie:
Aspoň raz za rok si urobte revíziu a zistite, ktorí z vašich zákazníkov patria do zlatej dvadsiatky.
Porovnajte situáciu s predchádzajúcim obdobím: pribudol niekto, vypadol niekto, znížil sa u niekoho výrazne obrat?
Po zodpovedaní týchto závažných otázok si pripravte plán, ako budete s vašou dvadsiatkou v tomto roku pracovať:
Ako im dáte najavo, že sú pre vás dôležití?
Dáte im špeciálne ceny, bonusy?
Vezmete ich na pracovný obed?
Ponúknete im ďalšie doplnkové služby?
Požiadate ich o odporúčanie?
Každá pozitívna aktivita voči zlatej dvadsiatke sa určite oplatí!
Marketingové rady a tipy pre podnikateľov. Ako robiť marketing, keď na to nemáte čas, ľudí ani peniaze.
štvrtok 13. februára 2014
piatok 31. januára 2014
Tip pre Rok koňa: buďte dobrý generál!
Dnes sa začína nový rok, a to Rok koňa.
Podľa bežného slováka sme už na konci prvého mesiaca roku 2014, ale krajiny, ktoré používajú čínsky kalendár, dnes oslavujú začiatok nového roka 4 712.
Nie som v tomto odbore špecialistom, ale vraj to má byť rok, ktorý praje prosperite a úspechu, ale iba pre tých, ktorí sú aktívni.
Posielam vám preto jednoduchý, ale účinný marketingový tip: v tomto roku veďte svoju firmu ako dobrý generál.
Že čo to má znamenať?
Je to jednoduché:
Dobrý generál pre začatím bitky najprv poriadne zmapuje terén (vyšle väčšinou aj "špehov"), určí súperove slabiny, aj jeho prednosti, zistí a vyhodnotí stav svojho vojska, zabezpečí zálohu a na základe toho pripraví STRATÉGIU BOJA.
Zvyčajne pripraví aj plán B (keby niečo nevyšlo).
Trh je konkurenčným prostredím, a aj v Roku koňa to bude neľútostné bojisko.
Preto aj vy najprv zistite situáciu na trhu, sledujte konkurentov, vyhodnoťte svoje prednosti a slabiny, zrátajte zdroje a potom pripravte svoju MARKETINGOVÚ STRATÉGIU.
Pamätajte na dve veci:
Múdry generál by bez stratégie do boja nešiel.
Správnou stratégiou je možné zvíťaziť aj s menšími zdrojmi.
Úspešný nový rok!
Podľa bežného slováka sme už na konci prvého mesiaca roku 2014, ale krajiny, ktoré používajú čínsky kalendár, dnes oslavujú začiatok nového roka 4 712.
Nie som v tomto odbore špecialistom, ale vraj to má byť rok, ktorý praje prosperite a úspechu, ale iba pre tých, ktorí sú aktívni.
Posielam vám preto jednoduchý, ale účinný marketingový tip: v tomto roku veďte svoju firmu ako dobrý generál.
Že čo to má znamenať?
Je to jednoduché:
Dobrý generál pre začatím bitky najprv poriadne zmapuje terén (vyšle väčšinou aj "špehov"), určí súperove slabiny, aj jeho prednosti, zistí a vyhodnotí stav svojho vojska, zabezpečí zálohu a na základe toho pripraví STRATÉGIU BOJA.
Zvyčajne pripraví aj plán B (keby niečo nevyšlo).
Trh je konkurenčným prostredím, a aj v Roku koňa to bude neľútostné bojisko.
Preto aj vy najprv zistite situáciu na trhu, sledujte konkurentov, vyhodnoťte svoje prednosti a slabiny, zrátajte zdroje a potom pripravte svoju MARKETINGOVÚ STRATÉGIU.
Pamätajte na dve veci:
Múdry generál by bez stratégie do boja nešiel.
Správnou stratégiou je možné zvíťaziť aj s menšími zdrojmi.
Úspešný nový rok!
utorok 13. augusta 2013
Nešťastná 7 a šťastná 13?
Dnes je utorok 13teho, a to je vraj v Latinskej Amerike, ale aj Grécku a Španielsku veľmi nešťastný deň. Prečítala som si zaujímavú štúdiu od firmy Smartling, v ktorej sa venovali poverčivosti ľudí spojenej s číslami.
Veľmi zaujímavým zistením pre mňa bolo, že pozitívne či negatívne vnímanie niektorých čísel je veľmi rozdielne (často až protichodné) v rôznych geografických oblastiach.
http://www.smartling.com/
13 je považovaná v západných kultúrach za nešťastné
číslo. Hotely, letecké spoločnosti, aj veľké firmy sa tomuto číslu často
vyhýbajú.
V starovekom Grécku a v starom Egypte bola
pritom 13 považovaná za šťastné číslo, v niektorých častiach Talianska je 13
šťastným číslom dodnes. Taliani sa však vyhýbajú číslu 17 a považujú ho za
veľmi nešťastné!
Zaujímavé konšpiračné teórie sa vedú o 1 dolárovej americkej
bankovke, na ktorej sa to (v protiklade s negatívnym imidžom tohto čísla) len tak hemží 13tkami: 13 je hviezd, 13 je lístkov, 13
pentagramov, 13 šípov a aj 13 kameňov v pyramíde. (Pôvodná americká
zástava mala tiež 13 hviezd a má 13 pásov.)
Číslo 7 zase bežne považujeme v našej kultúre za
šťastné, ale neplatí to napríklad v Afrike: v Nigérii, Čade, Benine
alebo Keni sú považované všetky čísla končiace 7 za mimoriadne nešťastné.
V Číne a Japonsku sa firmy vyhýbajú číslu 4,
vyslovuje sa totiž podobne ako slovo „smrť“, a kto by už chcel bývať na
čísle dvojitá smrť (44). Nešťastné sú aj všetky čísla, ktoré 4 obsahujú, a tak
sa môže stať, že hotel v Číne nebude mať podlažia 4, 14,24,34. A podlažia
40-49 sa tiež radšej vynechajú...
666, čo je u nás „diabolské číslo“ je v Ázii považované za veľmi šťastné a ľudia
si ho bežne vešajú ako symbol prosperity nad okná a dvere, doma i vo firmách.
Takisto cena produktu 6,66 je dobrým marketingovým ťahom.
S „baťovou cenou“
9,99 by sa tam zase výrobok nepredával, ľudia by sa jednoducho báli.
9 je nešťastné číslo a dobré nie sú ani jeho kombinácie. Takže 9,99...smola
smolovatá.
Ako to teda je?
Podľa toho, odkiaľ ste, môže byť 7 „nešťastná“ a 13 „šťastná“.
Samozrejme, iba ak ste poverčiví.
nedeľa 7. júla 2013
Mágia čísla sedem
Sedmička je vraj magické číslo. Vlastne nie "vraj", naozaj.
Veď si len spomeňte: rozbité zrkadlo a sedem rokov nešťastia, sedem smrteľných hriechov, princezná za siedmimi horami, sedem statočných ...a nejako ma práve nenapadá nič pozitívne.
Pravda je však taká, že sedmička je považovaná za šťastné číslo. Nemyslite si, že sa vás to netýka, sedmička je jednoducho nejako zakódovaná v našom podvedomí. Stretnete sa s ňou v biblii, v biznise i v reklamných sloganoch.
Prečo je sedmička šťastné číslo? To neviem, ale citujem úvahu z knihy Josef Jonáš Křížovka života:
Nikto podstatu uctievania (čísla sedem) dobre nevysvetlil. Najpodivuhodnejšie je to, že sedmička ako magické číslo sa vyskytovala vo všetkých civilizáciách tohoto sveta, aj keď nebola televízia.
Sedem dní stvorenia sveta zodpovedá siedmim dňom, počas ktorých dôjde k usadeniu vajíčka v maternici.
Sedem (1 x 7) rokov trvá prvá etapa vo vývoji dieťaťa.
V štrnástich rokoch (2x 7) sa organizmus stáva schopným plodenia.
Dospievanie trvá do 21 rokov (3x 7).
Optimálny vek pre zrodenie najlepšieho dieťaťa je 28 rokov (4x 7).
A v 98 rokoch (14x 7) človek už vie všetko na to, aby mohol zomrieť.
Ale kto by sa chcel 98 dožiť pri súčasných demografických a ekonomických trendoch...
Veď si len spomeňte: rozbité zrkadlo a sedem rokov nešťastia, sedem smrteľných hriechov, princezná za siedmimi horami, sedem statočných ...a nejako ma práve nenapadá nič pozitívne.
Pravda je však taká, že sedmička je považovaná za šťastné číslo. Nemyslite si, že sa vás to netýka, sedmička je jednoducho nejako zakódovaná v našom podvedomí. Stretnete sa s ňou v biblii, v biznise i v reklamných sloganoch.
Prečo je sedmička šťastné číslo? To neviem, ale citujem úvahu z knihy Josef Jonáš Křížovka života:
Nikto podstatu uctievania (čísla sedem) dobre nevysvetlil. Najpodivuhodnejšie je to, že sedmička ako magické číslo sa vyskytovala vo všetkých civilizáciách tohoto sveta, aj keď nebola televízia.
Sedem dní stvorenia sveta zodpovedá siedmim dňom, počas ktorých dôjde k usadeniu vajíčka v maternici.
Sedem (1 x 7) rokov trvá prvá etapa vo vývoji dieťaťa.
V štrnástich rokoch (2x 7) sa organizmus stáva schopným plodenia.
Dospievanie trvá do 21 rokov (3x 7).
Optimálny vek pre zrodenie najlepšieho dieťaťa je 28 rokov (4x 7).
A v 98 rokoch (14x 7) človek už vie všetko na to, aby mohol zomrieť.
Ale kto by sa chcel 98 dožiť pri súčasných demografických a ekonomických trendoch...
Prihlásiť na odber:
Príspevky (Atom)