O Paretovom pravidle (alebo o pravidle 80/20) si môžete viac prečítať v príspevku "80/20":
príspevok 80/20
Podstata tohto pravidla (ak ho aplikujeme v marketingu) je:
80% obratu firmy zvyčajne tvorí 20% zákazníkov.
Prečo je to dôležité?
Ak 20% vašich zákazníkov tvorí "gro" vášho biznisu, je pre firmu životne dôležité vedieť, kto patrí do tých zlatých 20%. A venovať venovať tejto skupine zákazníkov patričnú pozornosť.
Marketingový tip preto znie:
Aspoň raz za rok si urobte revíziu a zistite, ktorí z vašich zákazníkov patria do zlatej dvadsiatky.
Porovnajte situáciu s predchádzajúcim obdobím: pribudol niekto, vypadol niekto, znížil sa u niekoho výrazne obrat?
Po zodpovedaní týchto závažných otázok si pripravte plán, ako budete s vašou dvadsiatkou v tomto roku pracovať:
Ako im dáte najavo, že sú pre vás dôležití?
Dáte im špeciálne ceny, bonusy?
Vezmete ich na pracovný obed?
Ponúknete im ďalšie doplnkové služby?
Požiadate ich o odporúčanie?
Každá pozitívna aktivita voči zlatej dvadsiatke sa určite oplatí!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára