Ste menšia firma a na marketing nemáte peňazí nazvyš? Do prípravy marketingového plánu by ste sa mali pustiť čím skôr. V súčasnosti existujú dostupné možnosti, ako budovať značku aj bez použitia nákladných masmediálnych kampaní. Chce to len chuť spoznať lepšie svojich zákazníkov a trochu kreativity.
Aplikácia nových trendov na konkrétnu situáciu a podnik si, samozrejme, vyžaduje individuálny prístup, no vo všeobecnosti sa firmám dá poradiť, aby sa sústredili na perspektívne oblasti rozvoja trhov. Skúste si zodpovedať nasledujúce otázky:
- je pre našu firmu vhodná on-line komunikácia, vieme využiť sociálne siete, blogy?
- aké informácie o našich zákazníkoch a konkurentoch vieme získať z on-line prostredia?
- mohli by sme využiť crowdsourcing, napr. pri tvorbe grafiky?
- robíme prieskum zákazníckej spokojnosti?
- máme funkčnú zákaznícku linku, pracujeme so sťažnosťami zákazníkov?
- aké z trendov by mohli ovplyvniť náš biznis, čo by sme napríklad vedeli ponúknuť pre „silver market“?
- existujú neobsadené trhové mikro-segmenty, ktoré by naša firma vedela so ziskom obslúžiť? Ak áno, ako to vieme zabezpečiť?
Odpovede na tieto otázky možno vyvolajú ďalšie otázky, ale to nevadí. Zodpovedaním otázok si začínate utvárať predstavu, v čom sa môžete zlepšiť.
Práve ste začali tvoriť kreatívny marketingový plán.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára