On-line komunikácia a sociálne siete sú v súčasnosti veľmi populárne a mnohé firmy sa snažia využiť ich potenciál, častokrát ako lacnejšiu alternatívu k masmediálnej komunikácii v „klasických“ médiách.
Je tento spôsob komunikácie naozaj vhodný pre každú firmu?
Podľa mojej mienky: nie je.
V rozpore s faktom, že pozitíva a výhody otvorenej komunikácie by teoreticky mohla využiť vo svoj prospech firma každého typu a veľkosti, nedá sa povedať, že on-line komunikácia je vhodná pre každý trh a každú firmu. On-line marketing spolu s prostriedkami on-line komunikácie neponúka riešenie pre firmu v prípade, že:
- zákazníci firmy sa nepohybujú v on-line prostredí, prípadne tento spôsob komunikácie nie je vzhľadom na oblasť pôsobenia firmy považovaný za vhodný
- firma je zameraná na jednosmernú komunikáciu a propagáciu svojich produktov a mena, a nie je pripravená na dialóg so zákazníkmi, ktorý nemusí mať len pozitívne smerovanie
- firma nevytvorí pre on-line komunikáciu zodpovedajúce zázemie, napríklad personálne
Podnikatelia, ktorí chcú využiť na marketingovú komunikáciu sociálne siete, častokrát nevedia cez tento kanál vôbec komunikovať. Nepoznajú vhodné nástroje alebo majú skreslenú predstavu o ich používaní. Sociálne siete sú predovšetkým priestorom pre výmenu názorov a otvorenú komunikáciu, v žiadnom prípade nejde o ďalší „predajný kanál“.
Firma, ktorá ich chce použiť, by sa mala poradiť s odborníkmi na túto problematiku a tiež by mala zvážiť, či je schopná a ochotná viesť kontinuálny dialóg so svojimi (i potenciálnymi) zákazníkmi.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára