Perpetuum

nedeľa 15. januára 2012

Správne nastavená stratégia vedie k zisku

Ako robiť marketing správne?
Je to pomerne jednoduché ….„začnite myslieť od konca“. Tak, ako to úspešne učí guru manažmentu Stephen Covey.

Prečo treba začať od konca?
Vezmite si napríklad situáciu, keď idete stavať dom. Čo urobíte ako prvé? Začnete myslieť od konca! Vytvoríte si „ideálnu predstavu domu“, kde má byť, kto v ňom bude bývať, koľko miestností potrebujete a či naozaj chcete veľkú záhradu. Nájdete pozemok, vyberiete lokalitu. Zistíte, či je tam dopravná dostupnosť, dobrí susedia, vhodné podložie na základy. Potom si dáte nakresliťplán, ako má dom vyzerať a s odborníkmi odkonzultujete statiku, rozvody elektriny, kúrenie. Všetko do detailov. Kto staval dom vie, že každá nedôslednosť sa napokon vypomstí :-), v realizácii, v jej cene a vo vašej spokojnosti s výsledkom diela.

To isté skúste aplikovať v marketingu. „Začnite myslieť od konca“ znamená, že najprv si musíte vytvoriť jasnú predstavu o tom, ako má Vaša firma vyzerať, povedzme, o 10 rokov. Nazývame to „víziou firmy“, bez nej sa nedá robiť dobrý marketing.

Je to ako s domom, nezačnete predsa osádzať okná bez toho, aby ste mali postavené základy a vytiahnuté múry. No a farbu muškátov dolaďujú majitelia ako poslednú, k domu, k záhrade, k farbe múrov.
A ak nemáte pevné základy, muškáty to určite nezachránia...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára