Perpetuum

piatok 12. septembra 2014

Aj múdry (marketér) schybí

Mýliť sa je ľudské, hovorí známe slovenské príslovie.
A má pravdu, omyly sa stávajú každému z nás.

V dnešnej dobe sa však chyby "nenosia", a preto máme logicky snahu čím skôr chybu zakryť, zabudnúť na ňu, alebo ju vôbec nepripustiť.

To je však VEĽKÁ CHYBA!
Každý marketér by si mal uvedomiť, že chyby sú bežnou súčasťou života a že je dobré, ak na ne nezabudneme. Správny postup je: z chyby sa poučiť a získať z nej informáciu, ktorá nás môže posunúť ďalej.

Viete, že existuje niekto, kto zbiera FMCG (rýchloobrátkové) produkty,  ktoré sa neuchytili na trhu a vystavuje ich v "Múzeu prepadákov" (The Museum of Failed Products)?
Zbierka obsahuje výrobky, ktoré prepadli na trhu (väčšinou známych firiem) zozbierané za viac ako 30 rokov, a prezrieť si ich nie je vôbec lacné: vstup do múzea vraj stojí 5 000 USD.

http://courses.ischool.berkeley.edu/i202/f12/node/296

Takže, ak Vám náhodou nevyjde uvedenie nového produktu na trh, rýchlo informujte o múzeu svojho šéfa. Naznačte, že by bolo vhodné ísť sa tam poučiť (na služobnú cestu).
Ak Vám to neschváli, informujte ho, že štatisticky prepadne po uvedení na trh 65-70% nových produktov. A to platí len u zavedených  a skúsených firiem!
Pri start-upoch sa toto percento hrozivo blíži k 90...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára