Marketingový plán je jedným z najdôležitejších prostriedkov marketingového riadenia firmy.
Zjednodušene je to interný dokument, ktorý odpovedá na otázky:
- aká je pozícia firmy na trhu?
- aká je konkurenčná výhoda firmy?
- aké ciele chce firma dosiahnuť?
- v akom časovom horizonte ich chce dosiahnuť?
- aké zdroje firma potrebuje na dosiahnutie cieľov?
- aké výsledky vedenie firmy očakáva?
V praxi sa často stretávame s nechuťou firiem formalizovať riadenie marketingu prostredníctvom marketingových plánov. Je dobré si uvedomiť, prečo je proces plánovania v marketingu veľmi dôležitý a prečo je pre firmu výhodné riadiť sa presným a včas pripraveným plánom.
V čom spočíva výhoda marketingového plánu pre firmu?
- externé prostredie je čoraz zložitejšie a konkurenčný boj je stále ostrejší. Vo výhode sú teda pripravení, ktorí zmeny predpokladajú a majú na ne prichystaný plán. Dobrý marketingový plán je konkurenčná výhoda
- plánovanie je výhodné aj pre majiteľa firmy, ktorý získava prehľad a kontrolu nad smerovaním firmy a nad výdavkami na marketingové aktivity
- rovnako je plánovanie výhodné aj pre pracovníka marketingu, pretože má na základe plánu jasne stanovené, čo chce firma dosiahnuť, aké má pridelené prostriedky a vie, aké výsledky a v akom časovom horizonte sa od neho očakávajú
Postup tvorby marketingového plánu sa dá zhrnúť do logicky nadväzujúcej postupnosti krokov.
Ak máte záujem o zaslanie postupu, návodu ako pripraviť dobrý marketingový plán, napíšte na info@perpetuumplus.sk. Postup Vám pošleme zdarma. Prečo? Lebo marketingový plán je dôležitý :))
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára