QR kódy– v originále Quick Response Codes sa dajú využiť v bežnej ľudskej činnosti i v marketingu.
QR kód vymysleli Japonci, ešte v roku 1994. Ich cieľom bolo zakódovať obsah čo najrýchlejším a univerzálne použiteľným spôsobom. Vymysleli teda kombináciu štvorčekov, ktorá funguje podobne ako čiarový kód, s tým rozdielom, že čiarový kód nepoužíva štvorčeky, ale kombinácie rôzne tučných čiar, ktoré kódujú údaje o tovare.
V oboch prípadoch na dešifrovanie kódu potrebujete čítačku.
Práve preto o QR kódoch počujeme až v poslednej dobe, teda presnejšie od roku 2007, lebo len vtedy sa dostali na trh pre bežných spotrebiteľov mobilné telefóny, ktoré dokážu QR kód zosnímať a dešifrovať.
Po prvýkrát bol QR kód na marketingové účely použitý v roku 2008, v kampani na novú "bondovku" Quantum of Solace. QR kód bol použitý v inzercii a bolo treba nafotiť ho telefónom. Teleoperátor na základe tohto kódu zabezpečil na link na webovú stránku, voľné stiahnutie úvodnej melódie filmu, roletky na mobil, a aj súťaž o zaujímavé ceny.
Zatiaľ sa QR kódy používajú len málo (na Slovensku), a práve preto je to zaujímavá forma odlíšenia sa od konkurencie pre firmu, ktorá chce o sebe komunikovať, že je moderná a inovatívna. Je to tiež vhodný komunikačný nástroj pre komunikáciu s mladšou vekovou skupinou. Celkom dobrá príležitosť, čo myslíte?
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára