„Identifikovať trendy je kľúčové, ak pracujete na inováciách. Musíte predstihnúť budúcnosť.“
Bruno Montejorge, Senior Brand Manager, Kraft Brazília
Správanie spotrebiteľov sa mení čoraz rýchlejšie a istá v tejto oblasti je len jedna vec: rastúca neistota. Stále rýchlejšie zmeny sú každodennou súčasťou nášho života. Z hľadiska biznisu majú zmeny dvojaký dosah: niektoré prinášajú úžasné príležitosti, iné predstavujú vážne hrozby. Ako však zistiť, čo sa dá očakávať v budúcnosti? Skúmanie spotrebiteľských trendov sa tak stáva čoraz dôležitejším východiskom marketingových stratégií.
V posledných rokoch vznikla nová vedná disciplína, "trendológia", ktorá v sebe zahŕňa prvky prieskumu trhu, marketingu, psychológie i sociológie. Dobrým zdrojom poznatkov o tejto problematike je nedávno na Slovensku vydaný preklad knihy Trendológia (The Next Big Thing), ktorej autorom je Wiliam Higham. Kniha ponúka históriu a spôsob vzniku trendov, člení trendy a poskytuje návod, ako firma môže trendy interpretovať a overovať.
Pozitívnou správou pre malých a stredných podnikateľov je, že autor v knihe mnohé z trendov podrobne popisuje a analyzuje, takže je možné priamo ich aplikovať v podnikateľskej činnosti. Kniha zároveň ponúka praktický návod, ako využiť bezplatne dostupné zdroje dát.
Podľa čoho sa dá definovať trend?
„Trend sa dá identifikovať podľa nasledujúcich znakov:
- sústreďuje sa na spotrebiteľa
- pozerá sa do budúcnosti
- je bez osobných predsudkov, nestavia na domnienkach, a „pravdách“ z médií
- je otvorený voči odlišným názorom a sektorom
- je systematický
- je inovatívny.“
Citované z knihy Higham, W.: Trendológia
Sledovanie trendov má v marketingu nezastupiteľnú úlohu: ak dokážete včas rozpoznať a správne odhadnúť nový trend, aplikujte ho v praxi! Vaša firma tak má možnosť získať dôležitú konkurenčnú výhodu!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára